Mijn ochtendritueel voor een dag vol goesting ! DEEL 4

Veel ondernemers vragen mij hoe ik erin slaag om er elke dag met zoveel goesting en drive te kunnen blijven voor gaan.
 

Ik moet eerlijk bekennen dat dit zeker niet altijd het geval is geweest in het verleden en bovendien heb ik ook af en toe een offday. Al worden deze dagen alsmaar zeldzamer en kan ik vrij gemakkelijk de knop omdraaien doorheen de dag als ik merk dat het een richting uit gaat waar ik, noch mijn bedrijf, beter van wordt.
 

Ik geef jou graag de komende weken een inzicht in hoe ik dit aanpak, want geloof mij, dit komt niet zomaar. Dit is werken, elke dag opnieuw. En vooral werken aan mezelf.

In DEEL 1 vertelde ik reeds hoe ik elke weekdag om 5u opsta en 3 keer per week 1uur ga lopen.
Heb je het eerste deel van mijn verhaal gemist, bekijk het gerust via deze link.
In DEEL 2 vertelde ik over mijn meditatie oefeningen. Ja echt, meditatie. Benieuwd? Bekijk deze blog.
in DEEL 3 vertelde ik over hoe ik elke dag mijn planning opmaak in functie van mijn grotere bedrijfsdoelen. Benieuwd hoe ik dit doe? Bekijk deze blog.
 

Naast beweging, ontspanning en focus vind ik voeding ook heel belangrijk.
Ik ben er namelijk van overtuigd dat de juiste voeding ervoor kan zorgen dat je letterlijk meer energie hebt doorheen de dag. En ook hier heb ik al een hele weg afgelegd.
 

Er was een periode dat ik letterlijk zeer weinig energie had. Ik had wel zin om ervoor te gaan, had mooie doelen, geloofde 100% in mijn verhaal, maar mijn lichaam wou niet mee. Ik was de hele dag moe en futloos en dat zorgde ervoor dat ik de helft van de dingen die ik zou moeten doen gewoon niet deed. Ik had er gewoon de juiste energie niet voor.
 

Ik had nog nooit stilgestaan bij mijn voeding, want ik heb (voorlopig althans nog :-) ) het geluk dat ik geen overgewicht heb en ik dacht dat ik gezond at, dus daar kon het volgens mij al niet aan liggen ...

Tot ik Veerle ontmoette, mijn voedings- en sportcoach, en zij mij liet zien wat de oorzaak was van mijn energie tekort. Door samen met haar eerst en vooral een analyse te maken van wat ik elke dag binnenspeelde werd me al veel duidelijk. Ik startte mijn dag vaak met yoghurt en massa’s fruit, at ’s middags een sla’tje of iets aanverwant en ’s avonds at ik dan een warme maaltijd en lette erop dat ik daar een mooie hoeveelheid aan groenten binnen had. Gezond toch of dat was toch alvast wat ik dacht. Ik ervaarde wel doorheen de dag veel dipjes en een hongergevoel dus daar wist ik wel dat er iets niet klopte in mijn verhaal. 
 

En door te meten ben ik te weten gekomen dat ik in eerste plaats gewoon te weinig kcal binnen had gedurende een dag, dat ik teveel koolhydraten (voornamelijk door mijn hoge dosis fruit en groenten) naar binnen speelde, teveel vet (doordat ik bijvoorbeeld doorheen de dag een combinatie at van kaas, zalm, noten,…) en veel te weinig eiwitten.
 

Sinds ik streef naar een juist evenwicht hiertussen en voldoende kcal om mijn dag door te komen op een energieke manier ervaar ik echt elke dag het verschil. En als ik mij even laat gaan (want dat doe ik uiteraard ook nog altijd eens :-) ) dan is dit ook onmiddellijk duidelijk voor mij wat het effect hiervan is.
 

Zo, dit waren mijn 4 rituelen voor een dag vol drive en goesting.
Hopelijk heb ik jou wat kunnen inspireren met mijn verhaal. Als jij zelf ook soms moeite hebt om een hele dag fit en energiek er voor te gaan kan het interessant zijn om even stil te staan bij een aantal zaken. Hoeveel ontspanning en/of beweging heb jij op vandaag, hoe sterk is jouw focus en hoe ziet jouw voedingspatroon eruit? Dit betekent uiteraard niet dat je de zaken die ik doe moet gaan kopiëren, absoluut niet. Wat je wel kan doen is eens bekijken wat jij in jouw leven zou kunnen implementeren om hier stappen vooruit te kunnen zetten.
 

Heel veel succes en vooral plezier en laat zeker eens weten hoe het voor jou verloopt. 
 

Gemotiveerde groetjes,

Charlotte

Meer weten? Advies nodig?

Meer weten? Advies nodig?

HaRvest haalt het beste uit je team!